۲۷ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۱۵

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خبر داد:

خلیج فارس مواج است/ بارش تگرگ در استان بوشهر

خلیج فارس مواج است/ بارش تگرگ در استان بوشهر

بوشهر - مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: ورود یک سامانه بارشی به استان بوشهر باعث بارش باران و تگرگ در برخی مناطق استان بوشهر شد و خلیج فارس نیز مواج است.

نادر شفی‌خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یک سامانه بارش‌زا از روز سه‌شنبه در استان بوشهر فعال شده است و شاهد ناپایداری جوی در نقاط مختلف استان بوشهر هستیم و در برخی مناطق نیز بارندگی روی داده است.

وی از وزش تندبادهای لحظه‌ای و بارش باران و تگرگ به‌عنوان اثرات این سامانه یاد کرد و ادامه داد: میزان بارش در دیر ۱۰ میلیمتر، در جم هشت میلیمتر، در گناوه شش میلیمتر و در جزیره خارگ نیز شش میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به بارش تگرگ در برخی از نقاط استان از جمله گناوه و خارگ، خاطرنشان کرد: بر اثر این سامانه خلیج فارس نیز مواج شده است و شاهد ارتفاع موج هستیم.

وی بیشترین میزان ارتفاع موج را در گناوه و خارگ با ۱۸۰ سانتیمتر عنوان کرد و افزود: سرعت باد نیز در جزیره خارگ به بیش از ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

شفی‌خدایی با اشاره به این سامانه بارشی در حال خارج شدن از استان بوشهر است، اضافه کرد: از فردا در استان بوشهر شاهد جریان‌های شمالی خواهیم بود.

وی با پیش‌بینی وزش باد، رگبار باران، رعد و برق، وزش تندباد لحظه‌ای و ریزش تگرگ برای برخی از نقاط استان بوشهر، افزود: جهت باد جنوب شرقی تا جنوب غربی است و سرعت باد ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر بر ساعت است و در برخی ساعات به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

کد خبر 3599153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha